כל סוגי ההלוואות שחשוב שתכירו

eyal 29.11.21

בישראל יש מגוון רחב ומנעד של הלוואות חוץ בנקאיות, כאשר במקרים רבים אנשים בוחרים להיעזר דווקא בגורמי מימון חוץ בנקאיים כמו חברות אשראי, בתי השקעות, חברות להלוואות מיידיות ועוד. בואו נדבר על סוגי ההלוואות הקיימות והנפוצות בישראל, מה חשוב לבדוק וכמה דברים בין לבין. 

ישראל, כמו מדינות מערביות רבות אחרות, היא ביתם של מלווים רבים, מה שמציע ללווים אפשרויות רבות בכל הנוגע לקבלת הסיוע הכלכלי שהם צריכים. שוק האשראי הישראלי צומח בקצב שנתי של כ-4% – 7%, כאשר באופן השוואתי, כלכלת ישראל שונה בתכלית ממרבית המדינות האחרות בעולם המערבי. כחלק מהצמיחה הכלכלית של ישראל וצמיחת שוק האשראי, הלוואות הן סוג של מכשירים פיננסיים המשמשים ללוות כסף ממוסד מלווה כלשהוא. לעתים קרובות הן קצרות טווח באופיין עם תנאי החזר ספציפיים, בעוד שהלוואות אחרות עשויות להימתח על פני שנים רבות. 

סוגי הלוואות בישראל שחשוב להכיר 

מעבר להלוואות כמו הלוואה לרכב חדש, ישנן גם הלוואות בכרטיסי אשראי לסוחרים או ללווים שיש להם היסטוריית אשראי לא תקינה או לא טובה בבנק. הלוואות אלו עשויות לכלול הלוואות לבית, הלוואות לרכבים והלוואות אישיות, הלוואות לשיפוצים ועוד. 

בדומה לשיטה הנהוגה בארה"ב, במדינת ישראל בשנים האחרונות צמחה השיטה של דירוג האשראי. דירוג אשראי מאפשר לספקית האשראי להבין מה בדיוק מצב האשראי שלכם. מדרגים זאת לפי דירוג של מ-1 ועד 1,000 נקודות. בין אם מדברים על הלוואה כזו או אחרת, ההבדל העיקרי ביניהן הוא הריבית וכמה זמן אתם תצטרכו כדי להחזיר את ההלוואה לאחר לקיחתה. כדי לנסות להקל עליכם את התהליך של לקיחת הלוואה לרכב או לכל מטרה אחרת, ריכזנו עבורכם מס' שאלות שכדאי לשאול לפני לקיחת הלוואה.

שאלות שכדאי לשאול לפני לקיחת הלוואה 

  • למה צריך הלוואה? מה המטרה שלה? 
  • כמה עולה הלוואה בטווח הארוך? כלומר, בהתווסף הריבית, כמה נשלם בסופו של דבר? 
  • אילו סוגי הלוואות קיימות ומה מומלץ עבורי? האם הלוואת בלון? משכנתא? הלוואה מיידית? 
  • אילו תוכניות להחזר הלוואות קיימות? יהיה אפשרי להיפגש עם יועץ הלוואות פרטי, יועץ משכנתא וכו'. 
  • שיעורי ריבית משתנים משפיעים על החזר ההלוואה? בדקו את מסלול ההחזר שלכם. 
  • מי הגורם המלווה ועד כמה אנו סומכים עליו? קבלו המלצות ממכרים, בני משפחה וכו'. 

הקפידו לקבל הצעות מימון שונות 

בישראל קיימים סוגים רבים של הלוואות. הם כוללים הלוואות אישיות, הלוואות משכנתא, הלוואות לרכב, הלוואות לבית, הלוואות לסטודנטים וכרטיסי אשראי, הלוואות בלון ועוד. אם אתם מעוניינים לקחת הלוואה, אנחנו ממליצים תמיד לקבל חוות דעת של 2 גורמים. האחד הוא גורם מימון בנקאי, בעוד שהשני הוא גורם מימון חוץ בנקאי. ככה תוכלו להשוות בין השניים וללכת על ההצעה הטובה ביותר בטווח הארוך. 

 

בדיקת זכאות להלוואה
שלחו פרטים ונחזור אליכם בהקדם




    סכום הלוואה מבוקש:

    לבדיקת זכאות להלוואה מיידית חייגו
    סגור טופס